Thursday, June 25, 2009

Kementerian Belia & Sukan

Assalammualaikum..saja je nak update blog nie. Korang yg sudi baca nie..amacam..?? Okay ka..?? Hopefully everything is going fine. Anyway..pasal tajuk post aku tue..bukannya apa, tue hari aku g kementerian belia & sukan kat putrajaya. Aku pegi sana sebab KBS ada order beg ngan company aku. So, aku ngan partner aku pegi lah kilang nak amek beg tue. KBS order 3000 pcs, so aku budget boleh boleh muat kete aku. Biler aku sampai kilang..perrggghh..kalau aku bawak kete Mitsubishi Triton pun blom tentu muat. Aku ngan partner aku dah blank. Apa nak buat nie..?? Dari kilang ke putrajaya mmg jauh. Pikir punya pikir..aku saja ckp ngan tokey kilang tue yg aku nak pinjam lori dia. Dia tak kisah..tp dia ckp lori tue takde roadtax..tue tak kisah lagik..masalahnya aku takde lesen bawak lori..mcm mana ek..?? Pastu tokey tue ckp lagik yg lori dah uzur..penah kena curik..tingkap sebelah dah pecah..lu berani ke bawak..?? Dia ckp kat aku. Sbb keadaan terdesak, aku kena gak hantar beg tue sebelum pukul 4.30 ptg..sekarang dah pukul 3. Aku kamikaze..aku redah je. Walaupun takde pengalaman langsung bawak lori..aku belasah je. Biler dah loading beg-beg tue dalam lori..aku ngan partner terus g putrajaya. Kalau kena tahan ngan polis..nasiblah..terus terang jelah. Sepanjang perjalanan..aku doa mintak kat Allah S.W.T agar perjalanan aku selamat dan lancar. Alhamdulillah, akhirnya kitaorang sampai gak kat depan pintu KBS kat putrajaya tue. Kitaorang pun angkatlah semua beg-beg tue..penat mmg penat..tp seronok gaklah. Selesai semua..aku ngan partner terus balik ke kilang. Baru aku tau..bawak lori mmg penat. Mcm mana ler brader-brader yg bawak lori besar..treler..lori bawak kontena tue eh..?? Perrgghh raspek lah. Apa2pun aku syukur sbb perjalanan kitaorang pegi dan balik berjalan lancar. Alhamdulillah. Nie ada sket gambau sket ..partner aku amek sebagai bukti aku bawak lori..hahahaha. Wassalam.




1 comments:

Khayrany Fadzlyny Hussin said...

cool ok. cayalahhhhhhhhhhh